fredag den 8. februar 2013

Opskrift på M&M kagen....Ummmmm :o)



Jeg har fået et ønske på M&M kagen, som jeg viste engang sidste år. Så i stedet for at gemme den væk i en kommentar har jeg vælgt at skrive den i et nyt indlæg :o)

Man kan vælge hvilken som helst opskrift. Jeg valgte vores yndlings brunkage som kage.

Den kommer her:

1. blanding
75 g. smør/olie (Jeg bruger smør, som jeg smelter)
300 g. sukker
2 æg

2. blanding
300 g. mel
50 g. cacao
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vanillesukker

3. blanding
1 tsk. natron
4 dl. kærnemælk

Egentligt står der i opskriften at man skal blande 2. og 3. blanding sammen og blande det i den 1. blanding. Her kan man gøre hvad man synes bedst. Jeg pisker æg og sukker luftigt og hælder det afkølet smør i. Derefter sier jeg blanding 2 i skiftevis med den 3. blanding. Giver det mening??
Jeg sier næsten altid mit mel i. Synes det giver nogle lækre luftige kager.

Der kan tilsættes hakket chokolade i dejen, hvis man ønsker det :o)

Kagen skal bages i ca 30 minutter ved 200 grader.

Man kan bruge hvilken slags frosting/creme man godt kan lide, men jeg har brugt denne opskrift. Kagen skal være helt koldt før cremen kommes på.

200 g. flormelis (siet)
75 g smør
30-35 g. cacao
150 g. kold flødeost

Flormelis, smør og cacao piskes sammen. Flødeosten tilsættes på en gang. Pisk til cremen er luftig og let ca. 5 min. Men hold øje med at den ikke begynder at løbe.
Cremen smøres på øverst på kagen og rundt om siderne. På siderne sættes der kit kat fast i cremen, med et lille mellemrum. Jeg satte en sløjfe rundt om kagen, men det behøver man ikke. Tilsidst hældte jeg m&m's ovenpå kagen. Jeg hældte på, så jeg syntes at den var pænt dækket, så jeg ved ikke helt hvor mange jeg brugte.

Det er svært at sige hvor meget kage der skal bruges. Det kommer an på størrelsen af formen. Men hvis jeg skal bage en bradepandekage så laver jeg en dobbelt portion. Håber det hjælper lidt på størrelsesforholdene
  
God fornøjelse. Håber den bliver en succes

P.S. Hvis man rigtig godt kan lide at bage, vil jeg klart anbefale bogen "The hummingbird bakery kagebog" Uhmmmm, der er mange gode opskrifter i :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar