tirsdag den 29. oktober 2013

Is peppet lidt op


Min far har sukkersyge og kan derfor ikke tåle min hjemmelavet is. Så når vi holder fester og han er med prøver jeg at finde noget der også er lidt spændende for ham....det kan godt være lidt kedeligt at være til fødselsdag og ikke kan spise alt det lækre vi andre får. Jeg bager altid et eller andet til ham, som er sukkerfrit. Men i vores familie er vi rigtig glade for is. Så det får vi tit. 

Til min far køber jeg en almindelig vanilleis, som han må få og ofte blander jeg lidt hakket chokolade i. Der er ikke så meget interessant chokolade han må få andet end mørk chokolade. Men jeg har fundet en med mint i og den har jeg ofte brugt og blandet i hans is. 

Denne gang lod jeg isen smelt lidt mere og hældte den op i en skål. Jeg blandede dem med grøn mad farve, lidt mintessens (købt i Panduro) og hakket mørk chokolade. 
 Så er det bare tilbage i isbakken og ind i fryseren. 
Der skal handles lidt hurtigt, så isen ikke smelter for meget

Ingen kommentarer:

Send en kommentar