lørdag den 17. november 2012

Gæt en historie :o)

Vi havde ikke så meget tid i min klasse i dag, inde vi skulle i SFO. Men jeg fik en hurtig ide...ved ikke hvor den kom fra, men den poppede bare lige op :o)
Jeg sagde til børnene at de skulle tegne noget fra et eventyr de godt kunne lide. Børnene spurgte om det også måtte være fra en film. Der sagde jeg at det godt måtte. Det måtte ikke sige hvad de tegnede og de skulle skrive navn på bagsiden. 
Da alle var færdig satte vi os på gulvet og jeg holdte tegninger op en efter en. Så skulle vi gætte hvilket eventyr/film tegningen var fra. Det var rigtig sjovt og hyggeligt.
 Vi fik nogle gode snakke og grin.
Her er et par eksempler på tegningerne, som jeg skal have hængt op i klassen.


Øverst i venstre hjørne er det Rapunzel, så kommer Modig (fra en film. Det kan være lidt svært at se på billedet, men pigen i midten er rødhåret, som pigen i filmen) så kommer en tegning fra Tilbage til fremtiden (en film om en der rejser i tiden i en speciel bil) og til sidst er det Robin fra Batman.
Er de ikke fine? 
Det havde ikke meget mere end 5-10 minutter til at tegne. Så der var heller ingen krav til dem :o) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar