onsdag den 24. oktober 2012

Billeder med rim

Jeg vil lige på forhånd undskylde den meget dårlige billede kvalitet.
Jeg ved ikke hvad der gik galt da jeg tog dem med min telefon. Jeg havde desværre ikke tid til at tage flere, da jeg allerede var for sent på den til øvning af dans med 2. klasse

"Et sted i ørken den kommer fra.
Den er sikkert både adelig og rar.
Dens pels er krøllet og brun som kanel.
Den har to pukler, det er en ...

I dag i min 1. klasse havde jeg bestemt, mig for at vi skulle øve os i at tegne småt. Til det formål havde jeg klippet en del små papirlapper ud, havde et lille stykke karton der passede til de små papirlapper, tusser, lim og bogen "Skøre rim og vilde dyr" af John Buchwald.
Vi læste bogen, som er en rime bog, hvor man til sidst i hvert vers skal gætte hvilket vildt dyr der bliver beskrevet. Børnene var vildt begejstret. De hoppede op og ned i sæderne for, at komme til, at fortælle hvilket dyr de troede det var.
Egentligt ville de gerne have papirlappen, så de kunne tegne mens jeg læste, men de blev alt for grebet af rimene. Så de tegnede bagefter. Jeg lod dem selv vælge hvad de ville tegne.

Nu har vi hængt alle de skønne tegninger op i klassen.


2 kommentarer:

  1. Pia,

    Det er en genial idé.. Den må jeg låne..

    Har du tjekket ud, mit projekt om den flyvende appelsin..

    Den er også cool

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ooops undskyld jeg først har set din besked i dag :o)
      Du bruger bare :o) Godt vi kan låne af hinanden.
      Jeg tjekker lige din flyvende appelsin....har også brugt din ide om en talking stick, genial ide. Det virker så godt....det meste af tiden.Haha

      Slet