onsdag den 30. maj 2012

Mal med golfbolde


Jeg har fået denne ide af min svigerinde, som arbejder i en børnehaveklasse. Den var et STORT hit :o)

Til denne aktivitet skal man bruge:
Papir
Maling
Golfbolde
Låg til kopipapir (eller anden kasse i A4 størrelse)
Aviser til at lægge billederne til tørre på

Hvis man ikke lige har golfbolde liggende, så kan man evt. ringe til den lokale golfklub, og spørge om de har nogle aflagte man kan få.
Jeg ringede og spurgte den lokale golfklub, og de havde heldigvis nogle jeg kunne få.

For at lave disse malerier skal man lægge papiret ned i kassen og drypper farver i midten af papiret. Jeg lavede en prøve inden jeg skulle lave billederne med børnehaveklassen. Jeg brugte fem farver, men jeg synes det blev for gnidret, og for brunt. Så da børnene skulle i gang sagde jeg at de kunne vælge tre farver. Jeg havde dog taget den sorte fra, eller måtte de vælge lige de farver de ville. Når man har fået malingen på papiret lægger man golfbolden ned i kassen og så vipper man kassen frem og tilbage. Man stopper når man synes ens maleri er færdigt.

Det var et kæmpehit. Alle børnene var vilde med at komme i gang :o) En enkelt dreng var meget ivrig og fik golfbolden til at hoppe ud af kassen. Heldigvis ramte den kun gulvet og ikke en af de andre børn :o)
(En lille håndfuld af de malerier der blev malet)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar