tirsdag den 12. november 2013

Bog med cover

Jeg har lavet denne bog til forskellige noter.
Jeg fandt en bog i Tiger butikken, Jeg kan godt lide A5 størrelsen
Så målede jeg hvor meget jeg ville have af det forskellige papir og klippede det ud (brugte en skæremaskine)

Rygstykket målte jeg først op senere.....hvilket nok var meget godt, da jeg af en eller anden årsag havde mål forkert på de to store stykker :o) Hvor svært kan det være spørger jeg bare.....åbenbart ret svært. Haha
Det er derfor der er en lille sort kan øverst og nederst på bogen. Jeg blev nødt til at dække de manglende stykker, så man ikke kunne se bogen.

Hvis man vil have bånd til at binde bogen sammen med, skal det limes på inden man limer papiret på.
Jeg har brugt den røde dobbeltklæbendetape til at lime papiret på. Det holder virkelig godt. 
Man skal passe lidt på med flydenden lim fordi papiret kan krølle lidt sammen.
Inden i bogen. Jeg lavede en konvolut og satte ind, så jeg kan putte små sedler, kvitteringer osv i.

"Knapperne" har jeg lavet ved at bruge en cirkel punch. Jeg lavede et lille hul med en hultang midt i knappen. Så satte jeg en "pude" på hver knap, en af dem der der har dobbeltklæbende tape. Satte dem hvor jeg ville have dem på konvolutten og lavede hul igen, denne gang igennem puden og konvolutten. Giver det mening?
Jeg har desværre ikke en eyelet tang, så for at holde knapperne på plads tog jeg en brads og puttede i hullerne og delte splitsene på bagsiden. Derefter satte jeg konvolutten fast i bogen. 
Konvolutten har ingen bagside. der er bare nogle flapper i siderne og bunden, som er bukker om og limet fast.

Til flapperne i siderne har jeg klippet et stykke karton i farverne jeg har brugt i bogen jeg tror det er 5x2-3 cm. Så har jeg en tang der kan klippe hjørnerne af (det er derfor de er så fine runde) så hæftede jeg dem fast i 3-5 sider papir fra bogen med en hæfteklammer.
Bagsiden

Her har jeg lavet en bog til alle min juleideer/opgaver/budget osv. Jeg så ideen på nettet og tænkte at det skulle jeg lave til julen i år. Jeg er altid håbløst bagud og ikke særlig struktureret. Men når jeg får skrevet tingene ned så går det bedre, derfor prøver jeg med en bog i år, så det hele er samlet et sted :o) 



 Teksten på forsiden har jeg fundet på en side med gratis download, men kan desværre ikke finde den igen, undskyld. Siderne indeni fandt jeg her, der er rigtig mange at vælge imellem :o)

Her er et rigtig sødt sæt man også kan downloade gratis, men da min farveprinter ikke duer, valgte jeg at bruge et andet sæt :o)

Her er et par eksempler på et par sider i min bog.



Konvolutten på indersiden vil jeg bruge til kvitteringer, hvis der er nogen der skal have byttet deres gaver, så ved jeg hvor jeg skal lede efter kvitteringerne :o)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar