søndag den 1. april 2012

Uglebillede


Vi havde nogle små plader liggende fra et andet projekt. De havde ikke alle samme størrelse og det var heller ikke alle plader der var skåret lige, men vi brugte dem alligevel :o)  Først malede vi pladerne i baggrundsfarven og derefter et træ eller en gren alt efter hvad de gerne ville have på. Nogle af børnene ville ikke have et træ på. Derefter klippede vi en ugle af filt og satte den fast på billedet. Til sidst limede vi fjer på og knapper som øjne.

Vi havde længe haft et stort billede hængende, som børnene selv havde malet. Det hang kun på et søm og ville altid hænge skævt. Vi rettede på hele tiden, men så snart man så på det hang det skævt igen. Så var det jeg kom i tanke om nogle søde ugler, som jeg havde set for lang tid siden på Lones hjemmeside. 

Jeg tog det gamle billede ned og hang disse søde ugler op i stedet. Da de først var kommet op syntes jeg der manglede noget, det så ligesom ikke helt færdigt ud. Så jeg klippede lange strimler i sort karton som jeg hængte hele vejen rundt om billedet. Børnene er utrolig glade for deres projekt og viser det stolt til deres forældre og spørger om de kan gætte hvilken ugle de har lavet :o)







1 kommentar:

  1. De er blevet helt fantastiske.. Det er dejligt mine ugler kunne inspirere dig.. Det ligner jo en million..

    Kram herfra

    Lone

    SvarSlet