torsdag den 11. april 2013

Muffins med marengsskum

Jeg fandt en opskrift i en af mine bagebøger, som jeg blev nødt til at prøve. Det var muffins med chokolade overtrukken marengs på toppen. Jeg synes ikke, at hverken kagen eller marengsmassen blev speciel god, så jeg besluttede mig for forsøge mig på egen hånd.

Min dreng og jeg gav os i kast med at bage muffins. Vi bestemte os for at bruge den opskrift, vi stort set altid bruger. Det er den samme, som vi bruger til vores M&M kage (opskriften er her).

Da vores muffins var kølet helt af, lavede vi en marengsskum over vandbad, så alt sukkeret smeltede (vi brugte pasteuriserede æg, men det behøvede vi nok i virkeligheden ikke, når vi varmede dem)
 Da sukkeret var smeltet, slukkede jeg for varmen, tog skålen op og piskede til hviderne var kolde (næsten kolde) og stive. Derefter sprøjtede vi marengsmassen på vores muffins og satte dem i køleskabet. De blev ikke helt så stive, som jeg gerne ville have haft dem. Måske jeg skal prøve mig frem med en anden opskrift på marengs.



Men anyway, da de havde stået og kølet af, dyppede jeg dem i smeltet chokolade og satte dem i køleskabet igen. De smagte godt, men de smagte faktisk bedre, da de fik lov til at stå i køleskabet til næste dag. De er lidt søde, men det falder som regel i god jord herhjemme :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar